Plan B

I træningssammenhæng er jeg ikke den bedste til at tackle, hvis min planlægning slås i stykker – Plejer at se på ugen, der kommer og så dosere træningsstunder henover med let hånd med behørig hensyntagen til variation og restitution ( det sidste er nu sjældent det store problem ;-) ).

Så går ugen i gang, og virkeligheden begynder at blande sig. Jeg bruger ofte den strategi at have så mange træningsaftaler med mig selv eller andre, at det ikke gør noget, hvis en enkelt løbetur eller to ryger ud af skemaet. Hvad nu, hvis arbejdet kræver mere tid flere dage i træk? Ja, så bliver der jo ikke bliver trænet i de dage. Problemet er, at der er risiko for at få startet en ond får-ikke-trænet-cirkel, der i værste fald kan udvide sig til en ond spiser-noget-mærkelig-mad-cirkel og i allerværste fald til en ond så-kan-det-også-være-ligemeget-cirkel.

I morges pakkede jeg en kæmpe træningstaske og skulle afsted til Frost cup del 5 i Herlev. Løbetøjet var på, og tasken indeholdt fitnesstøj til indendørs brug, da jeg havde en træningsaftale bagefter. Mens jeg ventede på toget, kom jeg i tanker om, at jeg ikke havde lavet noget træningsmæssigt i 4 dage med arbejde som undskyldning (!). Ikke en gang i ferieperioder holder jeg så lange pauser – Det er dog for galt!

Så gik der kuk i togtiderne, så jeg måtte lade Herlev være Herlev, men heldigvis havde jeg denne gang plan B med i form af min voluminøse sportstaske; Ind i fitnesscentret, ud at løbe søndagsturen, tilbage og bade/klæde om til indendørs træning, hvilket i dag blev til en times udmærket pilates (har ømme arme og ømme mavemuskler lige nu).

I næste uge vil jeg prøve at få fyret et par halve timers træning af om morgenen. Kan fint træne om morgenen, det kræver bare, at jeg har taget beslutningen dagen før! En morgentræningsseance – lang eller kort – har den store fordel, at den kan nydes hele dagen i form af en dejlig god samvittighed (Thi den tid, der er gået godt, kommer ej skidt tilbage). Med lidt held ryger der også tre løbeture i bogen, og så er det såmænd ikke så skidt endda :-)

FodhestebassinNu letter vi rumpetten! Heldigvis er der et stykke tid til, at det kun kan lade sig gøre at træne i vand!

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Help

WordPress theme: Kippis 1.15